1. Finder 
Finder adalah gabungann utility software yang digunakan untuk mencari virus yang selalu di kaitkan dengan virus yang memakan storan komputer kita tampa disedari. Disamping itu juga ia mempunyai beberapa software yang yang membolehkan kita mencari kegiatan virus yang men-duplicate file system32 yakni fail system di operasikan oleh Windows XP.  
(i.e bagi penguna kaspesky ada kemungkinan mempunyai masalah ini, di samping itu juga bagi sesiapa yang selalu mendownload di dalam internet kemungkinan mendapat masalah yang sama)

2. Combo Fix 
Adalah utility software yang digunakan untuk remove spyware,malware dan sebagainya. Disamping itu juga ia fix file system dan sebagainya. Tetapi ada keburukan jika terdapat viirus yang berunsur AI ia boleh meniru dan nama file system dan akan di isytihar sebagai virus oleh itu perlu berhari2 untuk memastikan file system tidak di-delete yang akan menyebabkan Operating System tidak dapat berfungsi dengan wajarnya.
(i.e jika di desktop anda terdapat satu wallpaper yang mengandungi tulisan "your computer infected by virus" so anda boleh mengunakan combo fix untuk membaik pulis system anda..)

*Sapa ingin boleh ambil dalam www.Syok.org

Posted by azlirul_sensei Tuesday, November 17, 2009

0 comments

Post a Comment

suker ker

Ketahuilah